Thursday, June 30, 2011

pemergian kesayangan kami..............

Assalamualaikum…..
Semangat masih belum pulih
Tp gagahkan diri untuk mencoret n meluahkan perasaan di sini
Ye…..saye baru menghadapi satu kehilangan
Kehilangan yg amat memedihkan
Kehilangan yg x pernah saye duga
Ianya berlaku begitu pantas tanpa sempat untuk berbuat ape2…
Tp apekan daya kite hanyalah hambaNya yg lemah
Sudah tersurat di azali
Adik bongsu kesayangan kami ank tunggal lelaki dlm keluarge saye telah pergi meninggalkan kami buat selamanye
Tiada lagi gelak tawanye
Tiada lagi suare merdunye menghiburkan kami
Tiada lagi mainan gitarnye yg sgt kreatif
Tiada lagi gurauan & rajuknye
Tiada lagi panggilan adik…adik…….
Tiada lagi panggilan paman….paman…..
Tiada…..
Semuanye sudah tiada
Semuanye sudah pergi bersame dia pd hari e2
Hari yg paling menyentap kebahagian keluarge kami
Hari untuk die pergi menghadap penciptanye
Hari untuk die mengucapkan selamt tinggal kepada semue org kesayangannye
Hari yg akan sentiase terpahat dlm ingatan kami
20.06.2011 tepat jam 12.30 tgh mlm nyawanye sudah tiada
Walau sebanyak mane sayang kami pade die tp ALLAH lebih2 lg menyanyangi die dr kami
Kami redha……………

Walaupun saye sudah berkahwin & sudah x tinggal bersame arwah adik saye tp kami kerap berhubung & berjumpe
Kadang2 kalau die ziarah kakak sulung di meru saye akan seboleh2nye ambik mase untuk pergi ke sana untuk meluangkan masa bersame2 arwah
Arwah mmg manje,almaklum la de 5 org kakak yg x penah penat melayan kerenahnye
Dh name pn adk laki sorg kn
Walau kadang2 de selisih faham tp kami tetap berbaik
X pernah pn sampai berkasar
Memang pertalian adik beradik kami amat rapat
Bahkan sehari sebelum penergian arwah kami sempat meluangkan masa bersame2 menyambut hari jadi emak dan hari bapa bersame2
Wak2 e2 mmg sgt2 bahagia saye rase
Oleh sebab e2 pemergian arwah sgt perit tuk kami terima
Memang bile dpt berite pemergian arwah saye jd bingung
Berkali2 saye bertanye pd dr sendiri
KENAPA DIE?????????
DIE MASIH MUDE????????
DIE BUDAK BAIK YG X PERNAH MENGUSAHKAN????
DAN DIE LAH SORG2 NYE ADIK LELAKI KAMI????
Saye asyik bertanye KENAPE??? KENAPE???? KENAPE??????
Tapi x lama lepas 2 saye sedar sendiri
Itu adalah ketentuan ALLAH
ALLAH hendak menguji hamba nye yg alpa
Yg lupa bahawa AJAL x mengenal usia
AJAL x mengenal rupa
AJAL x kn dtg bile kite menjemputnya
AJAL hanya menjalankan amanah yg dtg dr ALLAH
Saye redha…………..

potret keluarga yang sempurna sudah hilang serinya...............
 
Saye tahu mungkin akan ambik bertahun2 lamenye tuk kami biasekan diri dgn pemergian ini
Tp saye sentiase berdoa semoge saye sekeluarge tabah dgn ujian maha hebat ini
Mungkin ade hikmah disebalik semue ini
Semoge roh arwah adik saye MOHD ADHARUDDIN akan tenang disana
Semoga diampunkan semua dosa2 nye
Diterima segala amalannye
Dihalalkan makan minumnye
Dan yg paling penting dipermudahkan semue urusan nye di alam BARZAKH…..
Amin………………..


Tuesday, June 28, 2011

semangat e2 pergi bersama die..................

salam semue readers....
masih lagi dlm situasi duka n muram
ye saye masih lagi cube membiasekn diri menghadapi lehilangan yg amat perit ini
tp makin saye cube kuatkn diri makin kuat juge kenangan bersame arwah dtg menerpa
rase kdg2 mcm x mampu lg nk mengharungi hidup tanpe arwah
betape kami semue mennyanyangi die
tp yg pastinye ALLAH lebih2 lg sayangkn satu2 nye adik kesayangan kami semue

MOHD ADHARUDDIN BIN SUDIR
24 MEI 1993 - 20 JUN 2011

semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersame org2 yg beriman
amin.........
semoga bile akak dipanggil ke sana adik akan setia menyambut akak.insya allah.....


Monday, June 27, 2011

tabahkan hati kami YA ALLAH!!!!!

  1.      Bersabar .
Keluarga yang menghadapi kematian perlulah bersabar. Manusia tidak akan terlepas dari         ujian  Allah. Apabila seseorang ditimpa sesuatu ujian, ,janganlah menerimanya  dengan putus asa dan keluh kesah, tetapi menerimanya  dengan tabah dan sabar.
Di sinilah masanya jika seseorang itu menginginkan pahala yang besar dan kasih sayang serta petunjuk dari Allah. Allah telah berfirman :
ولنبلونكم بشئ من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشر الصبر
Ertinya : “Dan sesungguhnya Kami akan  memberi percubaan sedikit kepada kamu seperti ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahaan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar”. (Al-Baqarah:155)
  Rasulullah SAW bersabda:Ertinya: “Allah SWT berfirman: ‘Tidak ada pembalasan bagi seorang hamba-Ku yang Mukmin, jika Aku mengambil kekasihnya di dunia,kemudian ia redha dan berserah kepada-Ku melainkan syurga.”(Imam Bukhari)
          Apabila seseorang itu ditimpa musibah, ia diperintahkan untuk bersabar. Sebagaimana yang disebutkan dalam firman Allah:
....وا صبر على ما أصابك ان ذلك من عزم الأمور  
Ertinya: “Dan bersabarlah terhadap apa yang menimpa kamu.Sesungguhnya yang demikian itu termasuk hal-hal yang diwajibkan oleh Allah.”(Al-Luqman:17)
          Ucapan yang terbaik bagi mereka yang ditimpa musibah  ialah: “Inna lillahi wainna ilaihi rajiun”.
Kalimah ini merupakan kalimah ‘istirjaa’ iaitu pernyataan kembali kepada Allah. Sunat menyebutnya  sewaktu ditimpa  musibah sama ada besar mahupun kecil.
Malangnya  hari ini, ramai manusia yang lalai terhadap takdir Allah. Manusia lupa bahawa kematian adalah takdir Allah yang sepatutnya diterima dengan redha dan sabar.
2.      Jangan meratapi mayat.
Bersabarlah bagi keluarga yang kematian dan jangan meratapi orang mati itu hingga memukul-mukul pipi dan mengoyak-ngoyakkan baju. Sebab itu bukan ajaran agama Islam.
Tidak mengapa kalau sekadar menangis  tanpa berkata atau menyeru seperti orang Jahiliyyah. Ratapan adalah tanda marah dan tidak dapat menerima ketentuan Allah dengan redha.
Mayat di dalam kubur akan diseksa menurut apa yang dijeritkan dalam tangisan keluarganya, begitulah juga halnya di hari kiamat. Dia akan diseksa sebagaimana rintihannya itu.
            Nabi SAW bersabda sebagaimana yang diberitakan dari Umar al-Khattab r.a. :
 Ertinya : “Seorang mati diseksa dalam kubur menurut apa yang dijeritkan dalam tangisan keluarganya.”( Bukhari dan Muslim )
        Dalam hadis lain yang diriwayatkan oleh Al-Mughairah bin Syu’bah r.a berkata bahawa dia pernah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda :
            Ertinya : “Sesiapa yang ditangisi dengan suara dan rintihan, maka akan terseksa sebagaimana rintihan itu pada hari kiamat.”( Bukhari dan Muslim )
Merintih itu mengandungi bahaya sebagaimana yang disabdakan oleh Rasulullah S.A.W:  
a.       Tidak termasuk  umat Muhammad SAW. Hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Mas’ud iaitu Rasulullah SAW bersabda :
Ertinya:“Bukan dari golonganku orang yang memukul-mukul pipi dan mengoyak saku dan menjerit dengan suara kaum jahiliah ( Bukhari dan Muslim ).  
b.      Merupakan tanda kekufuran. Hadis Rasulullah SAW :
Ertinya: “ Tiga macam daripada tanda kekafiran terhadap Allah mengoyak baju, merintih dan menghina nasib orang ( keturunan orang ).” ( Al-Hakim dan Ibnu Hibban ).
 c.       Menjerumuskan diri  dalam kekufuran. Hadis Nabi yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a 
        bahawa Rasulullah SAW bersabda :
Ertinya : “Dua kelakuan manusia yang dapat menjerumuskan ke dalam kekufuran, iaitu menghina nasib keturunan orang dan menangisi mayat sambil merintih.”
  d.      Pada hari kiamat, dikenakan pakaian dari nyala api neraka. Sabda Rasulullah SAW:
Ertinya: “Merintih itu termasuk kebiasaan jahiliyah, dan orang yang merintih, jika mati sebelum bertaubat, maka Allah akan memotongkan untuknya pakaian dari puntung nyalaan api neraka.”( Riwayat Ibnu Majah ).
  e.       Memperolehi kutukan. Abu Said Al-Khudri r.a berkata bahawa Rasulullah SAW telah mengutuk orang yang merintih dan yang mendengarkannya.
  f.        Dibariskan di tepi Neraka Jahannam sambil menggonggong bagaikan anjing untuk ahli neraka. Hadis dari Rasulullah SAW :
Ertinya: “Wanita-wanita yang biasa meritih jika ada kematian akan dijadikan pada hari kiamat dua barisan di Neraka Jahannam, satu garisan sebelah kanan dan satu barisan di sebelah kiri, lalu menggonggong bagaikan ajing untuk ahli neraka.” ( Ath-Thabrani ).
  3.      Sunat mengucapkan takziah.
        Bertujuan untuk menghibur, menyabar dan meringankan kesusahan yang dideritai oleh orang yang sedang ditimpa musibah kematian. Sunat sehingga 3 hari selepas kematian. Keutamaan takziah ialah :
  a.       Memperoleh pahala seperti pahala penderitaan musibah. Ibnu Mas’ud r.a berkata  bahawa Rasulullah SAW bersabda :
Ertinya : “Sesiapa yang menghiburkan orang yang ditimpa musibah ( bala) maka mendapat pahala sama dengan jika dia menerima penderitaan itu.” ( At-Tarmizi ).
  b.      Memperoleh perhiasan kehormatan di hari kiamat. Amar bin Hazm r.a berkata bahawa Rasululllah SAW telah bersabda :
Ertinya : “Tiada seorang mukmin yang menghibur saudaranya yang ditimpa musibah, melainkan diberi oleh Allah perhiasan kehormatan di hari Kiamat.”( Ibnu Majah dan Al-Baihaqi ).
  c.       Memperoleh selendang di hari kiamat. DaripadaBarzah r.a katanya bahawa telah bersabda Rasulullah SAW :
Ertinya: “Siapa yang menghibur wanita yang kematian anak, maka akan mendapat selendang di hari kiamat.” (At-Tarmizi ).
 
PERKARA-PERKARA YANG SUNAT DILAKUKAN SELEPAS KEMATIAN.
1.      Biarlah dia diuruskan oleh orang yang menyayanginya seperti dari kaum keluarganya sendiri.
2.      Disyariatkan juga untuk memejamkanmata sebab apabila roh keluar maka diikuti pula oleh pandangan mata ke mana oh itu pergi. Ianya juga sebagai penghormatan kepada mayat. Sabda Rasulullah SAW :
Ertinya : “Jika kamu hadir pada orang yang telah mati. Maka pejamkanlah matanya kerana mata mengikut roh.”
Cara memejamkan matanya ialah dengan merapatkan kelopak matanya yang sebelah atas dengan kelopak mata yang sebelah bawah sambil membaca :
بسم الله وعلى ملة رسول الله صلى الله عليه وسلم
              Ertinya: “ Dengan nama Allah dan atas agama Rasulullah SAW.”
            Atau dibacakan doa :
بسم الله وعلى ملة رسول الله.اللهم يسر عليه أمره وسهل عليه ما بعده، وأسعده بلقائك، واجعل ما خرج اليه خيرا مما خرج عنه
              Ertinya: “ Dengan nama Allah dan di atas agama Rasulullah SAW. Ya Allah, mudahkanlah urusannya, mudahkan baginya perkara-perkara yang akan datang ini, serta bahagiakanlah dia ketika dia bertemu dengan Engkau, dan jadikanlah akan yang ditujuinya itu ( akhirat ) lebih baik daripada negeri yang ditinggalkannya.
3. Sunat mengikat janggut dengan serban yang ada di kepalanya supaya janggutnya tidak berselerakan
4.    Rapatkanlah mulutnya jika ternganga, kerana tidak elok dipandang, dan untuk mengelakkan masuknya air dan serangga ke dalam mulutnya waktu memandikannya.
5.  Sunat diperlembutkan sendi-sendi tangan dan kakinya supaya mudah untuk memandikan dengan menyapukan minyak padanya. Disunatkan melembutkan jari-jarinya untuk memudahkan ketika memandikannya, dan kalau sudah tegang susah utk mengkafani dan menanggalkan pakaiannya, sedangkan pakaian itu dapat memanaskan badan dan mengakibatkannya cepat berubah. 
6.      Sunat diangkat dan diletakkan di tempat tinggi seperti katil supaya tidak kena tanah yang boleh mengakibatkannya cepat rosak dengan dihadapkan mukanya ke arah kiblat. 
7.      Setelah disalin pakaiannya, maka hendaklah ditutup seluruh anggota  badannya dengan kain bersih, sebagai penghormatan kepadanya dan supaya tidak terbuka auratnya. Menurut sebuah hadis :
  عن عائشة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم حين توفي سجى ببرد حبرة
    Ertinya : “Dari Aisyah r.a sesungguhnya Rasulullah SAW ketika baginda wafat, baginda ditutupdengan kain.” ( Riwayat Bukhari dan Muslim).
8.      Lebih sempurna lagi bila mayat itu diletakkan di dalam bilik yang tertutup agar lebih selamat.
9.    Tidak ada halangan untuk mencium mayat, bagi keluarganya atau sahabatnya ( bukan orang yang ajnabi ) yang sangat sayang kepadanya dan berduka atas kematiannya. Menurut keterangan hadis :
عن عائشة : قبل رسول الله صلى الله عليه وسلم عثمان بن مظعون وهو ميت حتى الدموع تسيل على وجهه
  Ertinya : “Daripada Aisyah, bahawa Rasulullah SAW telah mencium Usman bin Mazhun ketika dia telah mati, sehingga jelaas kelihatn airmatanya mengalir di muka baginda.” ( Riwayat Ahmad dan At-Tarmizi ).
10.  Di atas perutnya disunatkan meletak benda yang sederhana beratnya seperti gunting untuk menahan agar perutnya tidak buncit dan menolong memudahkan najis keluar.
11. Di hujung kepalanya eloklah diletakkan perasapan kemenyan atau setanggi untuk menghilangkan bau yang keji, yang berkemungkinan keluar dari mayat itu.
12.  Keluarga si mayat yang mampu hendaklah dengan segera membayarkan hutang si mayat jika dia mempunyai hutang, seselok-eloknya ibayar dengan menggunakan harta peninggalan atau dari pertolongan keluarga sendiri. Dan satu riwayat, bahawa Rasulullah SAW telah bersabda :
  عن أبي هريرة قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : نفس المؤمن معلقة بدينه حتى يقضى عنه
Ertinya : “Dari Abu Hurairah r.a , Rasulullah SAW telah bersabda : Diri mukmin itu tergantung ( tak sampa ke hadrat Alla ), kerana hutangnya, sehinggalah dibayar dulu hutangnya itu ( oleh keluarganya ).”( Riwayat Ahmad dan Tarmizi ).
              Jika tidak mampu maka serahkanlah kepada Allah yang Maha Pemurah sebagaimana yang dijelaskan oleh hadis ini :
  عن ابن عمر قال رسول الله صلى الله عليه وسلم الدين دينان فمن مات وهو ينوى قضاءه فأنا وليه ومن مات ولا ينوى قضاءه فذلك الذى يؤخذ من حسناته ليس يومئذ دينار ولا  درهم.
              Ertinya : “ Dari Ibnu Umar berkata Rasulullah SAW: Hutang itu dua bentuk. Barangsiapa yang meninggalkan hutang, sedangkan dia berniat untuk membayarnya, nescaya aku akan menguruskannya. Barangsiapa yang mati sedangkan dia tidak berniat untuk membayarnya, maka pembayarannya akan diambil dari kebaikkannya. Waktu itu tiada emas dan perak ( untuknya ).” ( Riwayat Thabrani ).  
 

Monday, June 13, 2011

inilah nasib ku.......

salam semue readers....
pale tgh ting tong walaupn dh lps ct 2 hari totap rase x cukup tdo.huhu...
nape la x buat ct 4 hari keje 3 ari je
sungguh x rasional punye permintaan
muahahaahaaaaa....

bese la pg2 pale ting tong jadi kuar la ayat yg karut marut 2 ek
sile abaikn.heheh...
ni nk story tentang nasib...
nasib sape??? tentu la nasib tuan empunya blog ni
cerite tentang nasib saye yg duk di pekan terpencil ni
bkn nk mengdu cume nk berkongsi rase
betape byk kekurangan bile berade di sini
kadang2 malas nk mengenangkn tp bile dipikir2 terase gak cdeynye
yela kat pekan sg besar ni nk mkn fastfood pn susah
yg ade cume KFC je
tp ok gak kn sekurang2nye x de la perabih duit sik mkn fastfood yg mahal2 kn
sebenarnye mmg de pro n kontra duk kat pendalaman ni
so kene la bersyukur dgn pe yg ade

tp yg ni mmg x leh thn la
sejak 2,3 menjak ni asyik terbace tentang kelazatan macaroon tutttttttt...
makin bace makin teringin nk rase
dh mcm org mengidam je skang ni
mungkinkah!!!! hehee...tungguuuuuuuuu.........
tp seriusly mmg teringin sgt nk mkn
tp 2 la yg wat terkenangkn nasib yg malang ni
dh confirm duk kat sg besar ni x jumpe mane2 kedai yg jual bende alah ni
nk order on9 cam x sabar lak nk tggu sampai
kalo leh nk de depan mate pas2 pilih beli n mkn.huhu...
camne ek????
sape la agaknye leh tolong ilangkn rase mengidam saye ni.huhu....
 
x pe la wat sementare ni nk hilangkn rase kepingin ni tgk gambar sambil berangan2 sdg menikmati kelazatan macaroon ni je la ek
kalo menghadap satu kotak ni sorg2 confirm leh abih rasenye.ekekeeee.....

seee...memang menggode kn!!!!

nice n coulurfull mmg memikat!!!!

mocha...my feveret taste!!!!
 fuhhh!!!!! air liur dh meleleh ni.heheee..
k la,jumpe lg nnt
dadaaaaaaaaaaaa............

Friday, June 10, 2011

10 perkara yg x best bile dah abih ct sekolah

salam semue readers....
arini update lambat kne siapkn keje yg sengaje ditangguhkn sebelum ni.heheee...
yela kn ct sekolah 2 mggu ni kerje adalah bebas ye kwn2
so de keje pn wat2 cam x de keje
sorga sgt x de sape2 yg menganggu
x caye meh sini saye nk cite
cpt je mase berlalu kn,pejam celik pejam selik korg dh kene sekolah balik.
 
 
10 perkare x best bile dh abih ct sekolah ni
  • x leh dah nk paking kete kat garaj,terpakse la berpanas kete aku.huhu.....
  • x leh dah nk pake selekeh kene pake bju kemas n beriron (bese time ct mmg pake baju x iron,malas sgt.hehee)
  • x leh nk ngulor2 curi2 tdo kat bilik guru
  • bising ngan kerenah student2 ni
  • tepon asyik berbunyi je nnt
  • cikgu2 sik kacau suruh tolong fotastat e2 la ini la
  • cikgu2 byk tanya soalan2 yg malas sgt nk menjawab pasal sebelum ni dah penah jawab
  • g keje kene awal
  • yang paling x best keje mesti berlambak2.aduyai................
  • pendek kate semue la x best.heheeee.....
 
ha,camne??? agak2 faham x.hehee...
ala,bkn nk mengadu cume saje nk bercerite
x pe nnt bln 11 kn ct lg
tunggu je la kn.
k la jumpe lg nnt
dadaaaaaaaaaa................

Thursday, June 9, 2011

sakit otak+hati

selamat ptg semue readers....
makin ptg makin lemau rasenye
nape la x wat masuk keje kul 8 lik keje kul 3 kn syok!!
melampau sungguh permintaan 2.huhu...

sebenarnye time ct skolah ni mmg sonok nk wat keje
tp 2 la lagi seronok kalo x wat keje
yela x de sape2 nk kaco n nk skodeng kn
ekekeeee...
x amanah ni,kerje niat mesti ikhlas kerana ALLAH ye adik2
sile jgn tiru perangai buruk saye ni
ampun!!!!!!

x nk bebel panjang2
cume nk mengadu ckt
skang ni mmg tengah sakit otak plus sakit hati
sakit otak psl memikir keje yg x abih2 ni
sakit ati pasal kne melayan mmbr seopis yg buruk perangai ni!!!
yela nk kate b**** tp belagak bkn men pandai lg
segala2 psl prosuder keje kunun2 taw sgt
pantang kalo saye silap ckp ckt laju je die menegur
kalo tegur care elok x pe gak ini nk menegur untuk memalukn kite lg
tp bile tibe mase die yg wat salah x pnah nye nk ngaku
mati2 sanggup bertikam lidah nk tegakkan benang yg basah la kte orgkn
yg paling susah time kite nk tegur mmg x nk terime
bagi die semue yg die wat 2 dh betul sgt la
isyh....mmg mencabar kesabaran betul
masalahnye kalo x susahkn saye x pe gak
ini psl die keje saye bertambah2 susahnye
gerammmm sgt2!!!!


fuhhh!!! sudah lege dpt luahkn perasaan ni
thanx pd sape yg sudi membace
jumpe lg nnt
dadadaaaa..................

sedang giler dgr lagu ni!!!!!

salam semue readers.....
alhamdulillah semangat berbloging membuak2 almaklum la follower dh bertambah kn
ala...baru je 20 lebih pn nk kecoh kn,tp serius mmg terharu
thanx pd semue yg sudi follow blog saye yg x seberape ni
paling spesel tuk semue dr SB GROUP PALING HOT kat FB kn.heheee...
pe2 pn korg pye support amat2 saye hargai
k la,panjang lak ucapan alu-aluan mengalahkn dpt oscar award lak kn
kire ni testing2 la ne taw rezki nk dpt award satu hari nnt kn,hehee...oopss!! terlebih sudah...
ha,sudah kuar trademark singer yg saye suke ni
actually bkn fan stacy pn tp mmg sdg jatuh cinte dgn lagu stacy yg terbaru ni
lirik yg sungguh indah & dlm sgt makne nye
dgr makin lame bertambah la sdpnye
x sangke kn stacy yg slalu bwk lagu nari terkinje2 2 leh pulak bawak lagu ballad yg sdp cam2
terserlah la kepoweran vocalnye
amboi...saye ni bercakap mcm dato' ramli dlm MENTOR lak ek,muahahaaaa....
sile abaikn ye kwn2...

sbnrnye firstime dgr time de konsert JOM HEBOH kat TV3 2 kn
start dr 2 hati sudah jatuh cinte
korg lak camne
suke x lagu ni
ni saye bg liriknye

Lirik Lagu Kisah Dongeng – Stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

kalo nk dgr sile klik je kat bawah ni


amacam?? best x.huhu...
k la,jumpe lg nnt
dadaaaaa.............................

Wednesday, June 8, 2011

Wordless Wednesday #1

pe kesss???????????

salam semue readers...
smlm berct so x leh nk post en3
saye ni harapkn di opis je la leh berblog2 ni almaklumle x de laptop sndr
rase cam lum de keperluan lg
tp cite2 2 teringin gak nk sambar satu
doakn la kwn2 ek.amin....
heheee...

saye ct bkn suke2 tp de appoinment hospital
cam semue taw aimi kn di lahirkn kat HTI
atau dlm ic name penuhnye HOSPITAL TELUK INTAN.hehee...
psl time aimi lahir ari 2 de kes so kitorg kne slalu follow up ngan hospital 2
bkn la selalu sgt pon tp selang 6 bln la gak kne refer pd doc
yela diorg risau kalo2 de effect time die membesar skang ni kn
tp alhamdulillah...setakat ni aimi ok je
so far die membesar cam bdk2 sebaye die
tp 2 la dh kte doc kne pantau kn
dan rase mmg tuk kebaikan aimi so saye ikutkn je la
walaupn sebenarnye mmg juh nk berulang dr sg besar ke teluk intan 2
tp demi ank tersayang saye rela 

tanah tumpah darah AIMI.cewwwaaaaaaaahh....
agaknye nape saye membebel cam2 ek harini????
bkn pe,saye ni nk bg pendapat ckt psl bende2 camni la
mcm ank jiran sblh umah saye 2 ank die pn mmg de kes time lahir hari 2
tp x same la ngan kes aimi kn
pas2 ank die pn lebih satahun dr aimi
die pn cite sbnrnye die pn kene refer kat hospital tiap 4 bln sekali coz doc nk pantau kesihatan ank die 2 la
tp selambe je die x pnah pn g appoinment doc bg 2
die kate tgk ank die ok je so x perlu la nk pg
saye mmg x setuju tul ngan pendapat die 2
yela mmg ikutkn mate kasar kite ni ank kite ok je 
cht je,tp kn bile doc chek dan sahkn ank kite betul2 ok br leh kite terime
bkn pe kesihatan ank ni mmg x leh wat men2
saye bkn nk kate tp saye cukup risau kalo ank saye demam ke batuk ke
walaupun org kate bese la 2 budak tgh membesarkn tp tetap x sng hati saye
kalo leh saye nk die sihat sentiase
tp x mungkin la kn
so bile dh de kemudahan camni ape salahnye kite gunekn
pslnye setahu saye kat HTI ni kalo baby baru lahir dan de kes mmg die akan pantau sampai budak 2 umur 2 thn
yela sekurang2nye bile dpt detect awal dapat la die rawat awal kn
bkn nk mntk yg bkn2 jd kat ank kite tp sekurang2nye kite berusehe kn
tp ntah la e2 pendapat masing2 kn
 
fuhhh...abih dh membebel,pnt gak rupenye.hheeee.e...
k la skang nk sambung wat keje
jumpe lg nnt
dadaaaaa...............
 
 

Monday, June 6, 2011

kene tipu hidup2...

salam readers....
ptg2 ni bg hot ckt kn
kate nk jd blogger tegar kne la story yg HOT je kn
muahahahaaaaa....

x de la hot sgt pn kn
cume nk story betape pns tul hati saye skang ni
yela dr ari jumaat ari 2 pale ni pening pale memikir cine mane la yg marah2 tpon saye ptg tuttttt
dh la org 2 bkn cr saye tp cr pompuan yg HOT kat opis 2 la
kunun2 nk warning BELIAU
nk dijadikan cite die offday ari 2
so die suh la saye sampaikn pesan
kalakar kn nk warning pn leh gune pesan2x....
saye tw la die tgh marah tp sekurang2nye jwb la elok2 time saye tye
ni name pn x nk gtaw
tp mmg saye dgr time die tpon 2 slang die mmg betul2 mcm org cine bile ckp melayu taw
rupe2nye baru td terbongkar rahsie
org yg tpon 2 rupenye melayu jati
saje2 gune slang cine coz nk takut2 kn pompuan HOT 2 la
masalahnye sblm 2 saye dh gtaw pompuan 2 x de
x yah la die wat2 sore cam cine 2 pas2 marah2 n tengking2 saye
geram tol!!!!
org len pye psl saye lak yg jd mangse
camni
dialog 2 lebih kurang same la tp bkn 100%.huhu....
tp mmg bikin panas betul la
hidup2 saye kne tipu
gerrrrrrrrrrammmmmmm...
k la
dadaaaaa............

percubaan pertama

salam semue readers.....
setelah 2 hari ct nk memulekn keje mmg lemau sesangat kn
tp sib bek time ct skolah so keje x byk sgt
mood nk dtg keje pn semangat je.heheee...
nape la ct skolah terus sebulan je kn sng.huhu....

sungguh melaupau permintaan 2.sile abaikn ye kwn2...



oleh kerana mood pg ni ok je saye nk share story yg best sgt pgni
ala cam la bagus sgt bnde kecik 2 pn nk storykn
sori tp saye mmg xcited betul nak berkongsi acccihvement saye ngan kwn2 semue taw
coz ini kali pertama saye mencube dan hasilnye mmg bebaloi la
sebenarnye dh lame taw pasal resepi ni
gogle2 gak resepi mane taw satu hari leh try kn
alhamdulillah la sab2 ari 2 baru berkesempatan nk mencube
dan akhirnye licin satu pinggan kitorg menghadap 3 beranak.hehee...
nk taw pe bende makanan yg spesel ni???
**
***
****

jeng...jeng...
inilah die
namenye cekodok nasi @ name galmer jemput2 nasi.heheee....

slalu wat cekodok bawang + bilis je
kalo rajin pn wat cekodok udang
tp ni la first time wat cekodok nasi
mmg sedap & rangup taw...masuk bakul angkat la sndr ek pn.nani.hehee.....
tp seriesly korg cube la
mmg terbaekkkk...
sng lak 2 watnye
sblm ni bese kalo de nasi lebih mlm td pye saye watkn nasi grng je
tp skang ni dh de alternative len
kire ok la kn
sejkurang2nye x yah kite mambazir ye x.
k la slamat mencube
daadaaaa....


Friday, June 3, 2011

seth tan@ad nan

 salam semue readers....
yea2...demam NORA ELENA sudah melanda
sane sini org cite psl drama HOT ni kn
saye pn sudah terkene demamnye
tiap ptg x pnah miss
walaupn terpakse curi2 mase sambil suap aimi mkn sambil2 feeling tgk cite ni
cam 2 pn de gak miss 2 episode
tp pe susah youtube kn de search je la kn.heheee....

x dinafikn kemachoan dan kecantikan hero n heroin nye 2 yg menarik saye nk tgk cite ni
pas2 jln cite die pn menarik
mule2 malu2 kucing last2 dpt gak akhirnyekn. (jgn pikir yg len taw.heheheee....)
walaupn dlm nora elena 2 SETH TAN 2 mmg macho tp di hati saye ni totap hubby ku yg paling macho
heheee....ne leh puji laki len selain laki sndr kn
ala kire ok la ujung name hubby pn nk dkt same pe ngan setn tan 2
SETH TAN@ ADNAN
cube korg bace kn nk dkt2 same gak bunyinye kn.heheee...perasan je saye ni
pe2 pn mmg best giler la cite ni
x sabar nk tgk endingnye kn
hopely happy ending la ek.huhu....

smlm kn episode diorg g honeymun kn
waaahhhh....so sweet terus teringat time2 saye honeymun dulu. nk jugak 2.....
tp tempat x same diorg kat cameron highlads saye cume kat teluk intan je.huhu...
jd la kn yg penting de memori g honeymun 2 penting
cube korg bandingkn mane satu gambar kat bawah ni paling romantis.heheee...
ni time kitorg honeymun.....

ni time diorg honeymun.....
ala...ni en3 ditimpe perasaan je ni
kalo korg rase2 meluat sori ek
saje je ari jumaat ni nk feeling2 romantik ckt.huhu...
k,jmpe lg nnt.
dadaaaaa........

Thursday, June 2, 2011

“World Milk Day”

salam semue readers....
lame saye menyepikn dirikn
saje je,bkn de yg cr pn kn.heeheheeee....
sebenarnye mmg 2,3 mggu ni de jiwe kacau ckt
mcm2 problm dtg
mental n fizikal diduge tp alhamdulillah sekarang dh makin ok
x mau stress2x....
let's chill!!!!!
huhu.......

eeeh...pe kne mgene ngan tajuk 2 kn????
sbnrnye br td belek di sini dan baru taw arini hari susu sedunie rupenye
byk tul "hari" yg kite raikn kn
igtkn hari ibu & bapa je de
rupenye hari minum susu pn de.huhu.....
 
 kalo nk taw saye ni adelah anti sgt ngan minum susu ni
walaupun mungkin dulu kecik2 de minum susu ibu pn tp yg faktanye mmg saye x mnt langsung nk minum susu
kalo teh susu ke milo susu ke carrot susu ke leh la masuk
e2 pn psl die campur ngan susu cair kn
tp kalo dgn susu tepung jgn harap la saye nk telan
bau je dh leh wat saye termuntah
cam ni
buruk benor rupenye.huhu.....
****
**
dek kerana e2 time saye pregnantkn aimi ari 2 sape kne pakse ngan hubby br saye try minum susu
yela kn time mengandung mmg digalakkan tuk minum susu
tuk tumbesaran janin dlm perut 2 la
so tuk kebaikan aimi mak sanggup berkorban uols
akhirnya beranikn diri tuk minum susu annmum ni
e2 pn susu yg perase coklet 2 leh la msuk kalo 100% susu yg kaler putih 2 jgn harap la,bau pn saye x leh taw.huhu...
alhamdulillah dpt la abih separuh kotak 2 lg separuh pass kat sepupu saye yg pregnant gak time 2
ntah le mmg x leh masuk la yg jenis tepung2 ni taw
tp 2 la sbnrnye x elok perangai cam saye ni
dh tentu susu 2 byk khasiatnye kn
mmg rugi sape yg x leh minum susu cam sayeni
tp nk wat camne mak mmg x bese uols!!! huhu...
x pe la bdn bam bam cam saye ni x minum susu pn dh telebih khasiat kn
muahahahahaaaa....
k slamat menyambut WORLS MILK DAY pada sape2 peminat minum susu kat luar sane
dadaaaa...............



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...