Tuesday, July 26, 2011

hutang dah langsai...yahoo!!!

assalamualaikum....
tajuk mcm suspen je kn
yela mcm byk betol hutang yg dh langsai 2 ek
tp mmg byk pon
lg2 kite berhutang dgn yg paling berkuasa
yg mencipta kite
yg menentukan hidup dan mati kite
sape lg kan???
hutang pd ALLAH la
hutang pose.....heheeee...

kecoh tul saye ni kn org len dh lame abih ganti pose saye baru la terhegeh2 nk ganti
2 pon dh dkt2 nk masuk ramadhan
org kate nyawe 2 dh paras idung dh
baru la nk ganti pose
mmg x elok perangai saye ni
sile jgn ikut ye kwn2
bkn pe sblm ni mmg dh lame x  ganti pose ni
tak silap dh dkt 2 thn mmg x penah ganti pose
yela time pregnant kn aimi kn pose penuh so x de la nk ganti2 ni kn
pasal 2 jugak la bile nk kene ganti pose thn ni cam mmmmmaaaalaass je
lg sekali jgn tiru perangai buruk saye ni adik2 ye
tp alhamdulillah la dlm mmmaallaaaass2 pon dh selamat membayar hutang pose 5 hari 2
tahniah2...pd diri sendiri
clap!!! clap!!! clap!!!
huhu....dh dtg giler dh ni

saye de jumpe hadis mcm kat bwh ni
cune korg bce
Bulan Syaaban yang berada di antara Rejab dan Ramadhan adalah bulan yang dilupakan manusia dan ia adalah bulan yang diangkat padanya amal ibadah kepada Tuhan seru sekalian alam, maka aku suka supaya amal ibadah saya diangkat ketika saya berpuasa
ha kn betul 2
maksudnye pose bln syaaban ni pon de pahalenye yg tersendirikn
harap2 la saye dpt hikmahnye
insya allah.....
p/s : x sabar menantikan ramadhan,tp bile terkenangkn arwah adik sedihnye la....mst ramadhan kali ni x semeriah mcm dulu2

Friday, July 22, 2011

romantik la tuewwwwwww

assalamualaikum...
ptg2 br dpt cite2 ckt
bese la name pon pekerje cemerlang knn...cehhh masuk bakul sndr angkat.huhu.....
ptg2 ni nk cite topik PANAS ckt
pns sgt la kunun nye.heeeehee......

nk taw topiknye pe???
cube tgk situasi kat bwh ni
ni status FB si ANI (bkn nme sebenar ek.huhu.....)
ni contoh je taw,jgn tetipu gambar ni saye edit sndr ek

 *****
***
saye selalu jumpe status2 yg lebih kurang camni la dlm FB tu
mesti korg semue pn pnah jumpe gak kn
kdg2 lg dasyat dr ayat mcm di atas 2 pn de kn
yg peliknye slalu pompuan je yg brani wat status2 cam2
saye ni bkn nk kutuk ke meluat ke x
tp cume pelik dgn budak2 zmn skang ni
mmg dh x segan silu meluahkn perasaan dkt umum kn
kadang2 2 sape saye rase ayat yg ditulis 2 boleh diragui keadaan nye
contohnye bagi couple2 ni la
kn dh nme br couple kawin pn lom lg kn
tp leh pulak update status yg mencurigekan
macam bile kite bace boleh tepikir "eeeh....diorg ni dh kawin ke pe?????"
 yela sampai boleh update status " thanx honey malam td u layan i romantik sgt taw..."
2 contoh je la kn,tp sebenarnye kalau korg jenguk2 kat FB 2 mmg akan jumpe la status yg lebih kurang camni la gak kn
tp 2 la yg saye nk cite ni
yela mmg la x dinafikan bile kite tgh couple2 ni mmg rase bahgie sgt kn
bak kate org bile boyfrend kentut pn dikatenye wangi kn
tp rasenye x perlu la nk tunjuk2 kn kat umum 2
bkn x boleh langsung tp biar la ayat yg kite bace 2 x mengundang syak wasangka
ini x,kang x fasal2 org leh wat fitnah kat kite
nnt sape yg malu mak n bapak gak kn
sian diorg

saye taw mesti ade yg x setuju dgn pendapat saye ni kn
yela saye ni org dh kawin
mmg la x sempat nk beromantik2 dlm FB ni pon ha
tp bkn sebab saye jeles
tapi rasenye bile dh satu dunie dpt bace ape perasaan kite n taw macammane hubungan kite 2
rase dh hilang kemanisan bercinte
kadang2 de yg sampai meluat dan doakan supaye percintaan kite 2 putus taw
lg parah kalo cam2
mintak simpang2 la kn

nk tunjuk macam mane romantik nye hubungan kite 2 x salah tp jgn la melebih2 kn
org tgk x manis
lagipon belum confirm kite akak kawin ngan pakwe atau makwe kite 2 kn
kalo putus x ke malu nanti
tp ni pendapat saye je kalo de yg terase n marah ngan tulisan saye ni mintak maap la byk2
kalo ikut kan kadang2 saye pn teringin gak nk tulis bahase romantik cam2 kat hubby
tp bile klik kat sini admin FB x bagi lak

.nk taw x nape????? 
psl hubby saye x de FB
tp sebab yg paling besar psl saye maluuuuuuuuuuuuuuuuuu.........
k jumpe lg nnt
dadadaaaaa..........................

Thursday, July 21, 2011

larik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

assalamualaikum......
khamis yg tenang & menyejukkan coz pg2 td ujan dh lbt giler...
alhamdulillah la kebetulan lak arini mmg saye pose so relax la ckt
tp 2 la bile sejuk perut pn mudah rase lapar kn
tahan..tahan......dugaan 2
2 la ramadhan lg seminggu baru terhegeh2 nk ganti pose
inilah akibat suke sgt kalo wat keje 2 bertangguh2
padan muke sendiri.huhu......

tp tajuk en3 x kne mengene ngan saye pose ek
x kn la tgh2 pose ni saye nk g men larik2 lak
saje cr nahas la 2 nnt haus nk bukak pose pulak
kang sape bln pose x abih lg ganti pose nye...hehe....
sebenarnye yg suke men larik2 ni ank dare saye 2 la
mmg sejak 2,3 menjak dh dpt kaki ni mmg x cukup jln la die lari
padahal x de pn org yg kejar die
tp 2 la dh jd habit die
kadang2 puas la satu umah 2 die tawaf
larik 100km sejam
heheeeee......tipu je 2
sile abaikan
dan psl 2 jugak la skang ni mmg susah sgt saye nk tangkap gambar die
asal suh posing je die lari
agaknye mmg ikut perangai mak die kut
x suke bergambar..huhu..
kalo x caye meh tgk sini
see....susah tol nk suh duk statik kat satu tmpt 2
suh stop sekejap pn mmg die x layan langsung
x taw la kot die takut ngan katun kete ni
kn cute je keteni asal la aimi nk takut ni syg..........
last2 dpt la gak die duk diam jap tp still nmpk muke takut lg
2 pn masih dlm gaye nk larik lg kn.heheee....
last2 saye geram terus tangkap die
dende psl suke sgt larik2 suh gambar ngan transfomer
2 pn bergulung2 bdn mntk nk suh lepas
***
****
aimi....aimi...makin bertambah umur makin banyak jugak akalnye
tp x pe mak tetap suke nk layan kerenah aimi taw
nk taw nape psl mak ssssssssssaaaaaaayyyang aimi ketat2 taw
k jumpe lg nnt
dadaaaaa......

Wednesday, July 20, 2011

Tuesday, July 19, 2011

salah ke kalau saye sudah boleh tersenyum???????????

assalamualaikum.........
saya masih bergelumbang dgn tugasan2 yg tertunggak psl g kusus ari 2
sgt la banyak sampai tahap nk hantuk pale kat dinding
tensen tol!!!! cube la keje ni leh siap cume dgn kenyit mata sekali je kn sng
heheee....sungguh x munasabah punye permintaan kn
sori.....

saye nk bercerite pengalaman saye g kusus ari 2
mmg seronok dapat knl ngan kwn2 baru
dpt reles tensen bie dpt tdo kat bilik hotel mewah...walaupun x la berape mewah sgt pon.hehee....
tp mmg cukup memuaskan hati saye
lg syok coz dpt peserta kusus yg sporting2 & yg santai dan x terlalu serius
fasilitator pn same,sporting sgt
so kitorg x de la tensen time kuliah
time keje berkumpulan pn best
leh begurau2 sende lg
time 2 mmg saye leh gelak2 terbahak2 (sungguh x sopan,sile jgn tiru ye adik2...huhu)
tp 2 la yg wat saye musykil
tibe2 mase 2 saye boleh jd ceria
macam x pernah berlaku perkare sedih dlm hidup saye
waktu 2 saye memang x de pikir tentang cite sedih 2
cite paling sedih dlm hidup saye.....


persoalan nye sekarang x pe ke kalo saye wat cam2
bkn saye dh lupe cite sedih 2 tp sesekali saye tetap akan jadi seperti saye sebelum ni
yg kuat gelak
yg selalu tersenyum
yg boleh buat lawak (walaupn kadang2 x lawak pon.heheee......)
saye bukan berpure2 tp itulah diri saye yg sebenar
walaupun selepas saye mngalami kehilangan besar itu saye bermuram dkt 2 mggu
asyik2 menangis
x semene2 bile sorg2 mesti cepat je air mate ni menitis
tp lame kelamaan perasaan e2 beransur2 pergi
bkn saye dh x ingat kehilangan arwah adik
bukan!!!!!!!!!!!!!!
malah mlm td bile bercerite perihal arwah dgn hubby saye still menangis lg
kenangan bersama arwah mmg x penah lekang dlm hati ni
cuma bile saye kembali sibuk dgn urusan keje & keluarga saye x kn terpikir pasal kesedihan tu
dan saye pikir x kan la selamanye saye nk berduka je
hidup mesti diteruskan bukan
tp tu la
saye rase mcm cepat sgt perasaan duka tu pergi
padahal arwah pergi baru sebulan
jadi patut ke saye jd begini
tolong saye kwn2
salah ke kalau sekarang ni saye dh boleh tersenyum???????
ini bukti yg saye sudah boleh tersenyum.....

Monday, July 18, 2011

catch up

assalamualaikum....
lamenye blog ni menyepi
mood sudah ade tp terpakse melupekan kejap niat tuk mencoret di sini
nk taw x kenape????
semue sebab ini



****
***
**

nk cukupkan kuota sthn WAJIB 7 hari pegi kursus so nk x nk terpakse la gagahkan diri yg ikutkan masih x tenteram ni
tp x pe la yg penting dh cukup kuota yg WAJIB 2
harap2 pasni no more kursus lg
kalo tuk thn dpn x pe,e2 len cite kn.heheee...
tp mmg jenuh la g kusus ari 2
4 hr 3 mlm berkampung kat kajang ni 
ni la first time tinggalkan aimi & BAPAK aimi selama 2
balik2 bdn pn nk demam
tp dh dpt ubt tgk muke aimi terus x jd demam
alhamdulillah....di panjangkn lg umur untuk menikmati hidup sebagai mak

g kusus mmg best coz dpt reles tensen
tp balik 2 alamat betimpe2 la tensen dtg
pe x nye,pg2 td saye masuk opis je bertimbun keje atas meje
semue kne ambik tindakan segere..
alahai nasib la...
name pn keje jd KULI BATAK gomen kn
huhu.....
k la len kali cite lg
nk cathup ape2 yg tertinggal ni
dadaaaa.........


Tuesday, July 5, 2011

sibuk tapi masih teringat die.....

assalamualaikum...
dari semalam memang saye bz giler
sgt giler sampai pening pale rase cam nk pecah
lagi2 smlm pose ganti lagi laaaa pale ni mcm dihantuk2 kat dinding je rase sktnye
x pe sakit 2 menghapus dose2 kecil kan
nk taw x ape yg saye sibuk kan
pasal naik pangkat la
tapi bukan saye yg naik pangkat
org lain punye tp saye ni cume kuli batak yg kene mngguruskan untuk kebaikan org lain 2
x pe dh name pn keje kn
alhamdulillah....saje
tp dlm hati kadang de gak maki hamun
biase manusia insan x sempurna
saye kene siapkn cpt coz due date khamis
agak2 leh kejar x ek?????
fikirkan boleh ye kwn2
doakan saye taw.hihi.......

walaupun saye sibuk tapi mate jeling2 jugak kat peneman setia saye
pe lg kalo bkn FB kn
kdg2 hati rungsing leh terhibur ckt bile bace celoteh kwn2 kn
tp sejak2 saye kehilangan arwah adik kesayangan saye ni saye lebih bepikir bile melihat sesuatu
pikir2 jika umur x panjang
jika kite x sempat untuk melakukan atau menyatakan sesuatu
nauzubillah......
tp e2 x salah kn
krn ingatan e2 la yg buat saye cpt2 insaf
buat saye cpt2 beristigfar
alhamdulillah.....itulah hikmah dr kehilangan yg saya rasekn
semoga saya mendapat barakah
dan walau sesibuk mane pn saye ingatan ini tetap ade pd arwah adik saye
kesayangan saye
baru perasan x byk rupenye gambar saye berdua je dgn arwah sejak saye kawin. eemmm...menyesal...
 

Monday, July 4, 2011

Friday, July 1, 2011

TRAUMA??????????????


Assalamualaikum…..
Hari jumaat yg indah dimulakan hujan yg mencurah2 pd subuh td
01.07.2011 tarikh harini
Permulaan pd bln JULAI
Dan selamat tinggal pada JUN yg penuh duka
Sebenarnye sebelum ni JUN adalah bulan yg penuh dgn sambutan dalam hidup saya
17.06 hari lahir mak kesayangan saye
19.06 hari sambutan hari bapa
21.06 hari ulang thn kelahiran kakak ke3 saye
Tp oleh kerana tarikh duka 20.06.2011 itu
Yang meragut nyawe satu2 nye adik lelaki kesayangan saye
Saye berdoa supaya tak ditemukan dgn bulan JUN
Sungguh saye benci dgn bulan e2
Tp ape kn daya sudah ditakdirkan
Sudah dituliskan di buku kehidupan hamba ALLAH ini
Semua adalah qada & qadar
Terima lah dgn tabah
Insya ALLAH…….

TRAUMA………………………
Saye x pasti ape yg saye alami ini boleh dinamekn sebegitu
Kerane saye sendiri x berape faham pe maksud perkataan e2
Tp yg pasti saye sedang mengalami fasa yg amat memeritkan
Amat menyeksekan
Amat menekan perasaan
Semue kerana kejadian mlm e2
Tgh mlm 20.06.2011 pd jam 2.00 pg pabila saye mndapat penggilan duka e2
Yg mengatakan bahawa adik beradik saye yg 6 org e2 sudah tinggal 5
Sejak malam e2 saye mmg x boleh tido dgn lena
Saye amat2 takut bile mndengar deringan telefon
Takut pabila hati rase berdebar2
Takut bile kelopak mate kiri bergerak2 krn org kte e2 adalah tanda akan menerime brt buruk
Takut bile teringat adik beradik saye yg lain
Takut jika perkare mlm duka e2 berulang lg
Takut sgt2………..
Sampai kadang2 saye nk off kn je handset saye
Takut kalau2 panggilan e2 menyampaikn berite buruk sekali lg
Trauma kah e2????????
Dan yg paling penting normal kah e2?????????

Perkare ini makin lame makin mengganggu hidup saye
Buat saye hilang arah
Ngantuk kat tempat kerja
Sentiase berada dlm situasi gelisah & risau
Saye x nk jadi macam ni
Saye perlukan bantuan
Harap ade yg sudi membantu
Terima kasih…………….

amin...................

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...