Friday, October 14, 2011

tazkirah jumaat

assalamualaikum....
harini nk jd ustazah pilihan ckt.huhu...
mcm la layak kan.heheee....
x de nye nk jd ustazahnye mcm la diri tu sempurne sgt kan
byk no yg kurang dr yg lebih
insaf2... huhu....

x de ape pon nk bg tazkirahnye
kire bersempena hari jumaat ni elok le kite saling ingat mengingati sesame kite kan
tp perkare ni pon kdg2 jd gak pd dr saye
bkn nye saye maksudkan pd sape2 ek
jadi kalo ade yg terase saye mntk maaf awal2 la ye
yela sejak2 menceburkan diri dlm bidang beblog ni kan,cewaaahhhh....
saye dok perati kekadang dlm kite menulis kisah hidup kite sendiri silap2 boleh jadi terRIAK pulak kan
yela cite psl family yg bahagie,ank yg comel lote, suami yg encem giler,beli baju or brg branded dan mcm2 lg la
sebenarnye mmg la kite x de niat pon nk menunjuk2 bile kite nk bercerite
tapi kadang2 bile dh terlebih2 bende tu jd mcm kite riak pulak kan
dan lagi parah kalo kite x pnah bersyukur atas nikmat yg ALLAH dah berikan pd kite
nauzubillah mntk2 la x sampai mcm tu kan
pasal tu jugak la saye paling takut dgn pujian
dan takut jugak nk bercerite tentang kegembiraan saye
memang la ikutkan semue bende saye nk cite
tentang anak saye yg selalu org kate comel n mendengar kate
senang nk jage la mcm2 la lg
saye sebenarnye takut sgt dgn pujian2 mcm tu
takut saye jadi riak n terus lupe diri
haiii mntak dijauhkan la
bkn ape takut bile ALLAH murke n tarik balik nikmat tu kan
ank yg sihat walafiat dijadikan sakit ke,tetibe de penyamun rompak kite ke pe ke n mcm2 lg la
tu yg saye x nak sgt terjadi dlm hidup saye
so bille rase diri ni beruntung sgt atau bahagie ke cume sebut  ALHAMDULILLAH je pasal semue tu dtg dr ALLAH kan
kalo nak bercerite pon jgn la sampai ade yg sakit hati n terus timbul PHD dan doakan yg buruk2 pd kite

pasal tu la dlm islam ALLAH galakkan kite besederhana
x kire la dlm kehidupan ke,dlm ibadah ke,dlm berkawan ke n dalam bercerite pon cam tu gak
macam sabda RASULULLAH ni kan
***apabila kamu memerhatikan orang yang lebih daripadanya tentang kekayaan
dan tubuh, maka hendaklah ia memerhatikan orang yang kurang daripadanya
disamping orang yang lebih daripadanya***
Hadis sahih Riwayat Muslim
so kalo rase2 diri kite ni sempurne n bahagie sgt jgn lupe bersyukur n jenguk2 la jugak insan yg serbe kekurangan tu
dan jadi la org yg besederhana n tidak melebih2
k la selamat ber amal n renung2kan n celik2 kan la mate anda.huhu...
pesanan ikhlas daripada
ustazah pilihan perasan.heheee...










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...