Monday, October 29, 2012

raya haji yang biase saje

assalamualaikum...
tajuk bukan main panjang lagi kan
tapi memang itu la hakikatnya
raye haji aku cam bese² saje
almaklum le beraye di rumah mertue kan
takde la meriah mane pon
cume makan spesel sikit la and meriah jugak la coz adik beradik hubby semua berkumpul kan
cume adik lelaki hubby sorang tu je tak dapt balik
tapi bise la aku ni kalo campor dengan dik beradik hubby tu memang tak de la rase havoc kan
lain la adik beradik aku.huhu.....


tapi nasib baik la cume sahari je
lepas tu malam raye pertama dah balik ke rumah ku syurgaku di Sabak Bernam tu la kan
heaven la dapat balik rumah sendiri
esoknye patutnye hubby kene keje tapi die tak tahan tengak biniknye cuti die pon nak join ambik MC jugak akhirnya
so dapatla aku pegi jemputan kenduri CC aku kat Pasir Panjang tu bertiga-tigaan.heheh....
lepas puas makan kenduri puputan n korban tu beransur pulak ke kenduri tahlil umah sepupu di Parit 8 setengah
fuhhh!!!! memang perut ketat metat la raye kedua tu paslanye asyik makan je dari pagi ke petang.huhu..
bile tiba malam hari pulak menu melatak kitorang ialah ini
***





**


amacam terror tak aku masak 7 jenis lauk sekali tu.muahahahaaa....



oh...sila la jangan percaya penipuan aku tu ek
takde makne nye aku ni nak masak lauk sekali 7 jenis tu satu malam
sedangkan masak lauk satu jenis tu pon berpeluh² dok kat dapur tu
inikan pulak nak masak berjenis² lauk tu
mamang nan hadoo la noks.huhu....
sebenarnye tu semua lauk yang dapat dari kenduri tu
kalo orang jawa kate berkat atau pon buah tangan
alhamdulillah la rezeki ken.terima je lah
senang keje aku nak makan malam tu tinggal panaskan nasi dan lauk je.hehehee....

esoknye pulak iaitu hari ahad tu adalah hari bermalas-malasan
so kitorang anak beranak terbungkang je la kat rumah
memang heaven kan dapat habiskan masa cuti 3 hari bersame² keluarga tercinta
lagi heaven kalo dapat balik selancar.ermmmmm.......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...